Urlaubsperlen

White_pearl_necklaceSodala: Bin wieder aus dem Urlaub zurück. Und mit Urlaub meine ich auch Urlaub vom Bloggen und vor alllem Urlaub vom Feedreader. Demensprechend hab ich nix mitbekommen. Naja, fast nix. Ein paar Sachen hab ich doch auch mitgekriegt. Also dann mal los:

 

 

 

Journalis werden ganz einfach:
Wenn Du nicht weißt, welche art von Journalist man werden möchte ist dieses durchaus interessante Grafik vielleicht hilfreich. *gg*

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hier gibts das Bild in groß

 von / via

 

Einmal ein richtig gutes Viralvieo machen.
Geht eigentlich ganz einfach, wie dieses hübsche kleine Video beweist. Man muss nur ein paar grundsätzliche Dinge beachten: Authetizität und eine Prise Selbstironie. Sun Microsystems machts vor:

ARVE Error: need id and provider
via

 

IT-Menschen sind nette Menschen,
aber man sollte sie nicht reizen. Chris hat aus seiner alten Zeit bei Microsoft (ja, auch die haben einen IT-Helpdesk) ein paar Grundsätze mitgebracht 🙂

  • When you call us to have your computer moved, be sure to leave it buried under half a ton of postcards, baby pictures, stuffed animals, dried flowers, bowling trophies and children’s art. We don’t have a life, and we find it deeply moving to catch a fleeting glimpse of yours.
  • Don’t write anything down. Ever. We can play back the error messages from here.
  • When an I.T. person says he’s coming right over, go for coffee. That way you won’t be there when we need your password. It’s nothing for us to remember 700 screensaver passwords.
  • When you call the help desk, state what you want, not what’s keeping you from getting it. We don’t need to know that you can’t get into your mail because your computer won’;t power on at all.
  • When I.T. support sends you an email with high importance, delete it at once. We’re just testing.
  • When an I.T. person is eating lunch at his desk, walk right up and spill your guts right out. We exist only to serve.
  • Send urgent email all in uppercase. The mail server picks it up and flags it as a rush delivery.
  • When the photocopier doesn’t work, call computer support. There’s electronics in it.
  • When something’s wrong with your home PC, dump it on an I.T. person’s chair with no name, no phone number and no description of the problem. We love a puzzle.
  • When an I.T. person tells you that computer screens don’t have cartridges in them, argue. We love a good argument.
  • When an I.T. person tells you that he’ll be there shortly, reply in a scathing tone of voice: “And just how many weeks do you mean by shortly?”. That motivates us.
  • When the printer won’t print, re-send the job at least 20 times. Print jobs frequently get sucked into black holes.
  • When the printer still won’t print after 20 tries, send the job to all 68 printers in the company. One of them is bound to work.
  • Don’t learn the proper term for anything technical. We know exactly what you mean by “My thingy blew up”.
  • Don’t use online help. Online help is for wimps.
  •  

    Suchmaschinenblindverkostung

    habt ihr das schon mal probiert: ist ziemlich cool. Eine Blindverkostung von Bing Google und Yahoo. Und was sagt wirklich zu?

     

    Bild CC-by: http://www.flickr.com/people/28481088@N00/

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